Cursusaanbod

Rooster:

Deze cursus wordt incompany verzorgd.

Klantgericht Telefonisch Verkopen

Bestemd voor
Verkoop binnendienst medewerkers.

Doel
Het echt kunnen verkopen en acquireren per telefoon vereist meer dan een ‘vlotte babbel’ en voldoende doorzettingsvermogen. Telefoneren is namelijk communiceren met een handicap. Van uw non-verbaliteit, het grootste gedeelte van onze communicatie, kunt u geen gebruik maken. U bent volledig aangewezen op uw gesprekstechnieken en uw vaardigheid om in te kunnen spelen op het gedrag van uw (potentiële) klant.
Doel van de training is de deelnemers bewust te maken van de mogelijkheden en onmogelijkheden van telefonische verkoop in hun dagelijkse werk en in het verkoopproces. Tevens krijgen de deelnemers handvatten en technieken om beter te ‘scoren’ bij telefonische acquisitie- en/of verkoopgesprekken.

Inhoud
Tijdens de training komen onderstaande onderwerpen aan de orde:
- De voor– en nadelen van de telefoon
- Inzicht in uw eigen communicatie en de uitwerking daarvan op anderen
- Gespreksituaties oefenen
- Wat is een goede voorbereiding?
- Hoe verkoop ik mijn organisatie?
- Welke vragen geven het beste resultaat? - Hoe laat ik de klant merken dat ik naar hem of haar luister?
- Het herkennen van en kunnen inspelen op koopsignalen
- Tegenwerpingen ombuigen in verkoopargumenten
- Omgaan met klachten
- Doelgericht kunnen afsluiten
- Een blijvende positieve indruk achterlaten

Werkwijze
In de training wordt gewerkt met praktijkvoorbeelden, cases en rollenspelen onder leiding van een ervaren trainer. Het principe 'leren door te doen' wordt gehanteerd, waardoor inzicht en vaardigheden worden vergroot en de vertaalslag naar de praktijk wordt gemaakt. De rollenspelen worden geanalyseerd met behulp van video-opnamen.

Cursusduur
2 losse cursusdagen, totaal 3 of 4 dagdelen.

Groepsgrootte
Maximaal circa 10 deelnemers.

Kosten
Incompany, prijsopgave d.m.v. een offerte.

Afsluiting
De deelnemer ontvangt een certificaat van deelname.